Begroting 2019

Verkeer, vervoer en openbare ruimte

Nieuw beleid

Trends:

  • Groei aantallen elektrische voertuigen.
  • Centralisatie voorzieningen.
  • Groei aantal elektrische fietsen en speedpedelecs.

Knelpunten:

  • Verkeersveiligheid kruispunt  Absdaalseweg t.p.v. Scharnier.
  • Hoge snelheden Rapenburg Vogelwaarde.
  • Geringe dekking elektrische laadpunten.
  • Lage dekking instapmogelijkheden haltetaxi.

Ontwikkelingen:

  • Provinciaal onderzoek traversen.
  • Gebiedsgerichte aanpak infra projecten.
  • Geen vermijdbare ernstige verkeersslachtoffers meer te betreuren in Hulst.
  • Jaarlijks in MIP middelen reserveren voor het uitvoeren van maatregelen volgens het GVVP.
  • De maatregelen volgens planning GVVP/MIP uitvoeren.
  • Dalende trend aantal ernstige verkeersongevallen.
  • Aantal ernstige verkeers-ongevallen in Hulst.
  • Prioriteitenlijst uit GVVP.
  • Goede bereikbaarheid van voorzieningen door alle burgers die er gebruik van moeten/willen maken.
  • Indien nodig in overleg met provincie en of marktpartijen regelen van vervoersmogelijkheden naar gecentraliseerde voorzieningen.
  • Uitbreiden aantal op- en uitstaphaltes haltetaxi.
  • Iedereen die gebruik wil maken van de beschikbare voorzieningen kan deze bereiken.
  • Geen klachten over slechte bereikbaarheid voorzieningen.
  • Verkeersveiligheid t.a.v. doorgaand verkeer verhogen  en overlast verminderen binnen de kern Vogelwaarde.
  • Onderzoek naar haalbaarheid aanleggen randweg buitenom Rapenburg.
  • Verhogen verkeersveiligheid.
  • Verminderen overlast t.g.v. verkeer.
  • Aantal klachten bewoners.
  • Betere dekking laad-infra-structuur t.b.v. elektrische voertuigen.
  • Medewerking verlenen aan particulieren en/of bedrijven voor het aanbrengen van laadpunten conform de vastgestelde beleidsregels.
  • Meer mogelijkheden t.b.v. het rijden met elektrische voertuigen.
  • Aantal laadpalen in openbaar gebied.
  • Veiligheid op Absdaalseweg t.p.v. Scharnier verhogen en doorstroming verbeteren.
  • Groepen verkeersdeelnemers wel/niet toestaan gebruik te laten maken van Absdaalseweg  tpv Scharnier.
  • Onderzoek effecten aanleg rotonde op kruispunt Stationsweg/Absdaalseweg.
  • Betere doorstroming verkeer.
  • Veiliger voor fietsers.
  • Inwoners en bezoekers kunnen vlot de binnenstad in en uit.
  • Monitoring doorstroming en veiligheid.
  • Aantal klachten over de verkeersafwikkeling.
  • Hogere verkeersveiligheid en betere samenwerking tussen wegbeheerders.
  • Verkeersveiligheid op doorgaande wegen door kernen verhogen en de snelheid van het doorgaande verkeer verlagen.
  • Overleg met collega wegbeheerders bij ontwerp en uitvoering van reconstructie of aanleg infra.
  • Projecten van alle wegbeheerders voorbereiden volgens een gebiedsgerichte aanpak en projecten op elkaar afstemmen.
  • Opstellen investeringsagenda.
  • Samenwerken met provincie in projecten met gebiedsgerichte aanpak en deelnemen in werkgroep traversen.
  • Minder overlast door  aangrenzende projecten van verschillende wegbeheerders op elkaar af te stemmen.
  • Betere doorstroming met minder overlast op traverses.
  • Minder overlast/klachten burgers.