Trends: - Groei aantallen elektrische voertuigen.
- Centralisatie voorzieningen.
- Groei aantal elektrische fietsen en speedpedelecs.
Knelpunten: - Verkeersveiligheid kruispunt Absdaalseweg t.p.v. Scharnier.
- Hoge snelheden Rapenburg Vogelwaarde.
- Geringe dekking elektrische laadpunten.
- Lage dekking instapmogelijkheden haltetaxi.
Ontwikkelingen: - Provinciaal onderzoek traversen.
- Gebiedsgerichte aanpak infra projecten.
| - Geen vermijdbare ernstige verkeersslachtoffers meer te betreuren in Hulst.
| - Jaarlijks in MIP middelen reserveren voor het uitvoeren van maatregelen volgens het GVVP.
- De maatregelen volgens planning GVVP/MIP uitvoeren.
| - Dalende trend aantal ernstige verkeersongevallen.
| - Aantal ernstige verkeers-ongevallen in Hulst.
- Prioriteitenlijst uit GVVP.
|
- Goede bereikbaarheid van voorzieningen door alle burgers die er gebruik van moeten/willen maken.
| - Indien nodig in overleg met provincie en of marktpartijen regelen van vervoersmogelijkheden naar gecentraliseerde voorzieningen.
- Uitbreiden aantal op- en uitstaphaltes haltetaxi.
| - Iedereen die gebruik wil maken van de beschikbare voorzieningen kan deze bereiken.
| - Geen klachten over slechte bereikbaarheid voorzieningen.
|
- Verkeersveiligheid t.a.v. doorgaand verkeer verhogen en overlast verminderen binnen de kern Vogelwaarde.
| - Onderzoek naar haalbaarheid aanleggen randweg buitenom Rapenburg.
| - Verhogen verkeersveiligheid.
- Verminderen overlast t.g.v. verkeer.
| - Aantal klachten bewoners.
|
- Betere dekking laad-infra-structuur t.b.v. elektrische voertuigen.
| - Medewerking verlenen aan particulieren en/of bedrijven voor het aanbrengen van laadpunten conform de vastgestelde beleidsregels.
| - Meer mogelijkheden t.b.v. het rijden met elektrische voertuigen.
| - Aantal laadpalen in openbaar gebied.
|
- Veiligheid op Absdaalseweg t.p.v. Scharnier verhogen en doorstroming verbeteren.
| - Groepen verkeersdeelnemers wel/niet toestaan gebruik te laten maken van Absdaalseweg tpv Scharnier.
- Onderzoek effecten aanleg rotonde op kruispunt Stationsweg/Absdaalseweg.
| - Betere doorstroming verkeer.
- Veiliger voor fietsers.
- Inwoners en bezoekers kunnen vlot de binnenstad in en uit.
| - Monitoring doorstroming en veiligheid.
- Aantal klachten over de verkeersafwikkeling.
|
- Hogere verkeersveiligheid en betere samenwerking tussen wegbeheerders.
- Verkeersveiligheid op doorgaande wegen door kernen verhogen en de snelheid van het doorgaande verkeer verlagen.
| - Overleg met collega wegbeheerders bij ontwerp en uitvoering van reconstructie of aanleg infra.
- Projecten van alle wegbeheerders voorbereiden volgens een gebiedsgerichte aanpak en projecten op elkaar afstemmen.
- Opstellen investeringsagenda.
- Samenwerken met provincie in projecten met gebiedsgerichte aanpak en deelnemen in werkgroep traversen.
| - Minder overlast door aangrenzende projecten van verschillende wegbeheerders op elkaar af te stemmen.
- Betere doorstroming met minder overlast op traverses.
| - Minder overlast/klachten burgers.
|