Trends: - Energiezuinige verlichting.
- Areaal aan groen en wegen wordt steeds groter zonder aanvullend budget.
- Bezoekers aantallen binnenstad Hulst lopen terug.
Knelpunten: - Beheer en onderhoud van kapitaalgoederen, structureel onderhoud vervangen door ad-hoc onderhoud.
- Uitvoering rioleringsplannen vragen ook middelen t.b.v. infrastructuur.
Ontwikkelingen: - De kwaliteit van de wegen moet voldoen aan de (technische) R norm. Dit komt overeen met beeldkwaliteitsniveau B.
- Visie Binnenstad Hulst.
- Verhoging verkeersveiligheid middels uitvoering GVVP.
- Halteplan t.b.v. voorzieningen haltes.
- Afstemming werkzaamheden in de openbare ruimte.
| - Minimaal energiegebruik en CO2 neutraal.
| - Beheerplannen operationeel.
- Overdracht openbare verlichting buiten bebouwde kom.
| - Goed onderhouden openbare ruimte.
- Een aantrekkelijke gemeente voor inwoners en bezoekers.
- Beheer wegen en openbare verlichting passen bij elkaar.
| - Meldingen over de openbare ruimte via het servicepunt.
- % weg dat voldoet aan de R-norm.
- Geen lichtmasten meer in eigendom buiten bebouwde kom.
|
- Visuele en functionele kwaliteit van de openbare ruimte op voldoende niveau brengen/ houden.
|
- Financiële dekking voor het uitvoeren van het onderhoud aan de wegen.
|
- Goed onderhouden stadswallen.
|
- Kwaliteit van de binnenstad verbeteren.
| - Projecten voor het inrichten van de binnenstad volgens de vastgestelde visie opnemen in het MIP.
| - Hulst wordt aantrekkelijker voor inwoner en bezoeker.
- Nieuwe impulsen voor het MKB in Hulst.
| |
- Goed onderhouden van kapitaalgoederen wegen en riolering.
| - Uitvoering meerjareninvesteringsplan voor wegen en operationeel rioleringsprogramma 2019.
| - Tevredenheid over kwaliteit openbare ruimte.
- Grote projecten, ruimtelijke ontwikkelingen en VGRP lopen geen vertraging op.
| - Vorderingen in grote projecten.
- Operationeel programma riolering is uitgevoerd.
|
- Op alle haltes voor het openbaar vervoer de afgesproken minimale voorzieningen aanbrengen.
- Alle haltes op de kernlijnen en scholierenlijnen toegankelijk.
- Bevorderen samenwerking bij werkzaamheden in de openbare ruimte tussen nutsbedrijven, waterschap, woningbouwverenigingen en gemeente.
| - Inventariseren welke voorzieningen volgens het halteplan ontbreken op de haltes en waar nodig aanvullende voorzieningen plaatsen.
- Bij reconstructies waarin haltes vallen voor de kernlijnen of scholierenlijnen, deze haltes toegankelijk maken volgens de richtlijnen.
- Jaarlijkse overleggen over afstemmingsmogelijkheden van werkzaamheden in de openbare ruimte.
| - Betere beleving van de passagiers van het openbaar vervoer tijdens hun wachttijden op de haltes.
- Betere dekking van toegankelijke haltes in meer kernen binnen de gemeente.
- Beperken overlast burgers en bedrijven.
| - Controle voorzieningen niveau t.o.v. halteplan.
- Aantal toegankelijke haltes in beheer bij gemeente Hulst.
- Aantal overleggen over afstemmingsmogelijkheden.
|
- De in het GVVP genoemde maatregelen uitvoeren volgens het MIP.
| - Uitvoeren voorgestelde maatregelen in GVVP volgens MIP.
| - Verhogen verkeersveiligheid en infrastructuur in overeenstemming brengen met EHK duurzaam veilig.
| - Aantal ernstige verkeers-ongevallen op wegen in beheer bij gemeente Hulst.
- Prioriteitenlijst uit GVVP.
|