Trends: - Daling aantal leerlingen en onderwijsvoorzieningen.
Knelpunten: Ontwikkelingen: - Integrale Kindvoorzieningen.
| - Optimalisering van bestaande kindvoorzieningen.
| - Uitwerking geven aan een beleid om te komen tot toekomstbestendige kindvoorzieningen.
- Optimaal gebruik maken van gebouwen en ruimten en mogelijk gecombineerd met medegebruik.
| - Optimaal gebruik van bestaande kindvoorzieningen.
| - Aantal gebouwen.
- Aantal lokalen.
- Aantal kinderen dat van de voorzieningen gebruik maakt.
|
- Behoud van een breed aanbod van onderwijsvoorzieningen voor Hulst en de regio Zeeuws-Vlaanderen.
| - Het onderwijsvoorzieningen aanbod waar mogelijk en wenselijk bundelen.
| - Kinderen en jongeren kunnen gebruik maken van een passend en thuisnabij aanbod.
| - Diversiteit onderwijsvoorzieningen.
|
- Een doorgaande leerlijn vormen voor kinderen van een voorschoolse voorziening naar het primair onderwijs.
- Met de inzet van VVE (mogelijke) onderwijsachterstanden voorkomen of inlopen.
- Jeugdhulp en passend onderwijs op elkaar laten aansluiten.
| - Stimuleren van de toeleiding van doelgroepkinderen naar de voorschoolse voorzieningen.
- De inzet van voorschoolse educatie in de voorschoolse voorzieningen.
- Stimuleren van de ‘warme overdracht’ van de doelgroepkinderen van de voorschoolse voorziening naar het primair onderwijs.
- Afstemming bereiken op het grensvlak van passend onderwijs en jeugdhulp.
| - Alle kinderen hebben gelijke kansen op een doorgaande leerlijn van 2 – 12 jaar.
- Er voor zorgen dat kinderen passende jeugdhulp en/of passende onderwijsondersteuning ontvangen.
| - Toeleiding naar en gebruik voorschoolse educatie en toeleiding naar de vroegschoolse educatie.
|